Wednesday, May 18, 2011

aku di alam fantasi !!!

assalamualaikum
ola ola ola.. kalau entry yang lepas2 aku rewind, entry kali ni aku fast forward lak ye..kasi adil la kan..haha. well, seperti yang sedia maklum aku ni memang kaki berangan. macam2 aku berangankan. jadi org kaya, study luar negara, sesat dalam hutan, hidup susah, bercinta dengan matluthfi, ada keluarga yang harmoni dan sporting(realiti pun harmoni pe..) bersahabat baik dengan johnny depp dan nicholas tse  and macam2 lagi la..hehe. malu pulak rasenye.huk3.
kali ni aku berangan pasal aku jadi gadis kampung. maksud aku the real kampung ok! aku berangan sebab aku ternampak sawah otw hantar kak ya.

tiba2 aku terasa teringin nak hidup macam tu.teringin sangat!
aku bayangkan aku ada sebuah rumah kayu melayu lama yang ada laman yang luas dan sekikilingnye ada sawah padi yg menghijau. laman tu di hiasi pokok2 bunga kertas yg dalam pasu then ada sebatang pokok rambutan yang rimbun kat depan laman. kat tepi rumah ada buaian kayu then ada pokok ceri. pastu aku pulak pakai kain batik berbaju kurung kedah sambil memakai selendang(yg mcm org dulu2 tu). then kalau nak gi mana2 pun naik basikal yg ada bakul. best nye! kebanyakkn org nak pergi jalan2 pun naik basikal je. udara pun segar kalau macm tu! hee. pekan yang ada pun macam pekan lama redup, tenang, sederhana, kayu.
kat rumah aku lak semua ahli keluarga aku ada dan hidup bahagia je. ada atuk dan nenek yang sayang aku. well, aku kan tak sempat merasa kasih seorang atuk. nenek pun kejap je. pastu dyorang meninggal dunia. rumah mak cik pak cik aku pun selang dua tiga rumah je. pergi rumah dyorang naik basikal. wee
pas tu aku ada bela ayam dan itik. pagi2 bagi ayam itik aku makan. tolong mak menyapu laman rumah. petang2 aku duduk kat pondok kecik tengah sawah sambil di temankan kucing aku comat sambil tengok budak2 kecik men kat tepi sawah. pastu ada budak kecik bagi aku surat cinta dari peminat rahsia aku. gembiranya. cuaca cerah awan bergumpalan, burung berterbangan, ayam itik berkejaran, comat tidur kat pangku aku. best nye kalau jadi realiti !!!
ye! aku tahu korang mesti cakap aku sakai sebab macam tak pernah duk kampung je, padahal rumah pun kat kampung. tapi u olls kampung i tak macam kampung la... aku nak kampung yg betul2 kampung. ori punye.
bestnye kalau aku anggan kan tu jadi kenyataan. aku teringin nak hidup macam tu. sederhana tapi gembira. semua happy termasuk flora dan fauna..hikhikhik. well, sekarang agak susah nak cari kampung macam tu. kat sawah dan semua orang cume pakai basikal je. hukhuk. hurm..one day nanti nak beli rumah tengah sawah la. mesti best kan. hehe....


p/s: menikmati alam yang indah!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...