Wednesday, April 27, 2011

aku ni . . . . . .

Assalamualaikum
Tadi aku tengok citer isteriku zulaikha untuk kali ke2 nye. Pertama kali tengok citer tu masa status aku dirujuk dan sekarang ni aku tengok dengan status janda berhias. Ok, abaikan. Citer ni memang sedih(hujan aku tau!) but ada sense of humor. Citer nye pasal sepasang kekasih yg tak dapat izin dari mak lelaki ni nak kawin then mak lelaki ni kawinkan laki ni dengan gadis lain. Isteri ni syg giler kat suaminye tapi suaminya tak cinta dan masih mencintai awek lama dia. Belakang si isteri ni suami jalin hubungan dengan awek lama tu. Dan tanpa pengatahuan suami isteri tu meminang perempuan tu sebab dia rasa dia perampas kebahagian suami dan awek tu. Paham tak? Aku pun dah pening macam ne nak citer kat korang ni. Susah sangat korang tengok la sendiri, kat gua ke tonton ke ye?.


Point aku yg hakiki disini ialah..astaragfirullahalazim, baik nya isteri laki tu. Sangup pi pinang pompuan lain untuk laki dia semata-mata utk kebahagian laki dia. Payung emas menanti anda! Kalau aku aku tak sure la  mampu ke aku jadi sebaik tu kalau aku betul2 alami situasi tu. Mak aku pun ada cakap...

Mak:Ada ke perempuan baik macam tu kat dunia sekarang ni 
Aku:  . . . . . . . . (bunyi cengkerik)                  

 Selepas tengok citer tu tetibe ada sebuah cermin muncul depan aku. Ok, seram pulak bunyi nye, tukar scene. Aku duduk depan cermin dan tertanya kat diri sendiri aku ni baik ke??apa maksud perempuan baik??aku jenis perempuan yg menangis sebab korbankan kebahagian sendiri untuk kebahagian org yg aku sayang atau aku membina kebahagiaan atas air mata perempuan lain??. . . . . . . 




P/s: jap2 nak tnye...jiwang ke entry ni??

3 comments:

eynamalina said...

yg penting.. kau bukan merampas kebahagiaan orang, tp org lain yang merampas kebahagiaan kau.. 1day nti, kebahagiaan kau akan dipulangkan.. tapi, aku harap kebahagiaan yang lain ;)

btw.. tahniah yunk dpt matriks.. :D

Fatahul Nizam said...

relax ar dude. well, firstly, jangan berpegang
pada definisi. perempuan baik tu maknanya itulah
inilah...don't. just ignore what you have done.
takdak siapa yang baik inikan pula yang jahat.
we are equal. yang ada hati yang suci. so,
comfort urself in that holy zone. :)

be brave cikgu wani.

wanimasshor said...

ina:macm kenal ayat tu...huuu
congrate dapat matriks jugak ye syg... :)



fatahul: thanks for the advice..trying to better each day..huuu
i'll be brave...thanks coach fatahul.kah3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...