Tuesday, April 12, 2011

interview TESL

assalamualaikum...(sopannya anak sapa la ni...ahaks) hahaha...hahahaha lagi...(ketwa tanpa henti) tarik nafas...hembus...kawal perasaan...heee.. okeh..sekirannya anda berfikiran bahawa saya mahu menulis mengenai tips untuk interview TESL..maka baik la anda jangan baca blog saya ini..kerana ia hanya akan mengecewakan anda...ahahaha... aku tak main2 aku memang bukan nak tulis pasal tips sebab aku pun belum mengalami lagi interview TESL tu..hehe..
apa yang aku nak tulis adalah perasaan gembira, senyum sampai tahap 360 darjah(mengalahkan happy time aku tulis entry the most happy day yg mcm HawaU tu..ahahaha) syukur tak terkata ke hadrat illahi sebab kerana layak utk ditemuduga pada 16/4/2011 ini kat UiTM Lendu..heee... pe? ko kate aku kepoh baru layak temuduga je pun bukan layak masuk U teruih pun..... ye2...aku paham..tapi kalian tak tahu kah ini merupakan langkah pertama aku untuk further study dgn cerahnya....haha...masa mula2 cek tu punya la berdebar pandang pun men intai2 je...bile dy tulis layak je happy nye hati cume allah je yang tahu...weee...

muka aku skang ni macam ni la..kiut nye aje ye..ahakss
yang tu citer pasal keputusan temuduga TESL UiTM la...sebab ramai yg kate temuduga tu senang...kan...(dengan mimik muka mencaari kepastian)
yg ni lak citer pasal temuduga IPG...isi no. ic tekan button semak... perkataan pertama TANIAH.. ok la...tak da la se happy time tengok keputusan TESL UiTM tadi...wanna know why?? because the interview is kind a quite though interview..people said la....plus bile aku nampak je apa yang aku perlu bawak untuk interview ini aku macam terdiam 5 saat..huuu..

Arahan :

Sila ambil perhatian kepada perkara berikut. Anda dikehendaki mencetak :



i) Surat Panggilan Temuduga (owh..senang je ni..)

ii) Borang Maklumat Diri (hurm..boleh la...)

iii) Kertas Penulisan Pengalaman dan Penyataan Hasrat (pe benda ni??? what the..........)

iv) Surat Perakuan Diri (oh tidak!!! aku mula menjerit spt org gile..)

to be true aku tak paham pe maksud no.3 n no.4 ni....wei..aku nak further study je...bukan nak kerja kat syrikat2 yg power2 tu pun..asal la demand sangat ni...okeh aku tau korang bagi biasiswa...memang patut la pun kan....aku dah start geleng2 pale sambil garu kepala sempat ke aku sediakan semua ni sebelum 19/4 ni?? mana nak wat preparation utk interview TESL UiTM, tak lama pas tu lak IPG..aahh...kusut2...tak pasal2 aku tak tido sambil mengGOOGLE bahan untk both interview ni....adesss...pepehal pun aku bersyukur daripada langsung tak dapat kan....weee...
 
  yang kat depan tu fatahul..yg second dpan tu aku..heeee
 
p/s: kepada yang tak dapat both of interview or one of it..don't give up k...ada la tu rezeki kat tempat lain...setiap manusia telah tertulis rezeki masing2...keep trying ok... =)
dedicated for COACH  FATAHUL..ahahaha

4 comments:

Violet Blue said...

kite serupe..
tesl uitm: 16/4
IPG: 20/4

meh jerit ramai2..
aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

.. MIEKA LOLIPOP .. said...

wish u luck my dear !

Miss Nabilah Ismail said...

if im not mistaken no3 and 4 dia akan pos sekali ngan surat tawaran.. make sure sijil2 yg penting ada cop ye..

wanimasshor said...

sori lmbat reply...
violet blue: interview kt mner?
mieka: thanks yunk...
kak bella: owh ok2..dah tahu da..thanks ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...