Saturday, April 23, 2011

rindu pada yang tiada

salam sejahtera pada readers and stalkers...ahahaha..lama tul aku tak updates kan tetibe rase macam nak menulis pulak malam ni...huu...hurm...dah tengok tajuk entry ni di atas? rase mcam jiwang semacam je kan (aku pun tak sangka aku nak tulis pasal rindu2 ni..huu)..bile aku tengok kat facebook ramai pulak yang tulis pasal rindu2 ni, aku pun terpanggil utk tulis entry ni...(to be true aku sememang nye tgh rindu kat si "dia"..aku serius ni...)


well, of course la kite akan rindu pada yang tak da kan..nama pun rindu..mengikut kamus dewan dan pustaka rindu bermaksud perasaan ingin bertemu pada seseorang (tetibe jadi rajin bukak kamus..hehe)..so, agak mustahil kite nak rindu orang yang ada kat depan mata rite? maka, sudah menjadi adat dunia dan lumrah manusia untuk merindui sesuatu yang tak da kat depan mata lebih2 lagi yang bukan lagi jadi milik kita... bila ada kat depan mata kita buat endah tak endah je kan..ye la ada kat depan mata kan hari2 nampak...tak heran ler... tapi cuba "dia" dah tak da masa tu baru la mula nak rindu la, nangis2 la, tidur malam termimpi2 la dan macam2 la... tapi usually masa kita mula rindu pada "dia" dah terlambat kan? rindu kuat macam mana la tapi "dia" tetap tak kan datang kat kite kan...time tu la baru nak nyesal asal la kita tak hargai "dia" dulu...dan time tu gak la macam2 jenis 'kalau' akan keluar kat mulut korang ni seperti: 

kalau la aku ada mesin masa macam nabil..(ahahaha)
kalau la "dia" masih dengan aku... 
kalau la aku tak buat "dia" macam tu dulu...

aku percaya ntah macam2 'kalau' akan keluar time tu kan?..but there's nothing u can do...everything just to late for your sorry...sedih kan? menyesal kan? aku tahu korang dah lama sedar pasal hal ni..tapi still lagi nak wat perkara yang sama tak hargai "dia" la,  abaikan "dia" la..macam2 lagi la... dan, yang paling aku tak paham bukan korang tak pernah buat kesalahan tu..pernah...banyak kali maybe..tapi kenapa korang tak belajar dari kesilapan..orang kata buat salah yang pertama tu pengajaran tapi kalau yang kali kedua tu kebodohan..kali ke tiga mcam ne pulak?? dah kalau kali kedua tu bodoh kali ke3 tu pandai2 la korang pikir ye....huu..so, hargai la "dia" layan "dia" selagi masih ada masa ni..kalau tak nanti korang yang nyesal...
aku pun turut akui aku pernah wat macam tu..then memang aku menyesal giler..and sampai sekarang aku masih rindu "dia".."dia' baik kat aku..cuma aku je selalu abaikan "dia".. aku menysal giler..sebab..sekarang "dia" dah jadi arwah.. bila dah mati baru hampir tiap2 hari aku melawat kubur "dia"..bagi aku tak da siapa mampu ganti tempat "dia", "dia" la satu2 nye kucing yg paling aku sayang... comat nama beliau...aku jarang nangis bile kucing2 aku mati..tapi bile comat mati..aku nangis..dan aku masih peluk dia walaupun dah dia mati..dia kucing paling manja dengan aku..selalu tido dengan aku..hiburkan aku bila aku tengah down, selalu duduk atas pangku aku, selalu jadi "body guard" aku...akak rindu la kat comat..comat... :'(

sebijik macam comat masa baby dulu..huhu..comat!!!



p/s: yang pasal kucing tu aku serius k..aku tak main2..tak caye meh tgk kubur dy meh..huuu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...