Tuesday, March 15, 2011

untuk dinikahi atau sekadar suka2?

huaa....assalamualaikum u ollss...selepas aku tengah layan citer KHURAFAT aku terpikir nak tulis entry ni...haa..citer kurafat tu kan bagi aku sekadar boleh tahan je la..aku boleh tengok citer tu tanpa sebarang alat bantuan penghadang penglihatan( ala..maksud aku bantal la..)..maybe sebab aku tengok dvd aje..kalau tengok wayang mungkin seramnya lebih sikit kut...huhu.. back to the our topic..mesti korang konfius kan pe benda perempuan ni merapu citer pasal filem kurafat pulak kan..... hey..korang ingat aku merapu tak tentu hala ke hah? ok fine aku memang suka mengarut..huhu..tapi entry aku memang ada relationship dengan citer khurafat..sebab aku dapat idea nak tulis entry dari citer tu la...

aku tertarik...bukan teh tarik ea kawan-kawan..ok2..aku merepek lagi..aish.. haa..aku tertarik kat dialog syamsul yusuf sebagai johan and kawannye..dialog nye berbunyi macam ni la lebih kurang sebab aku tak ingat sangat..almaklum la semut makin banyak....




johan: ana(sabrina ali) tu ex-gepren aku..

kawannye:uuii..awek cun tu..ko boley tingal macam tu aje? kalau aku, aku tak lepas kan aku bela elok2...

johan: ana tu sosial..selalu keluar malam..takkan perempuan macam tu nak wat bini..kita ni kalau nak wat isteri biar la yang solehah..

kawannye: betul-betul aku sokong cakap kau tu..






okeh..point aku disini adalah...kebanyakan lelaki walaupun dia seorang yang sosial diarong nak ada isteri yang baik dan solehah..sebab diaorang nak isteri yang betul2 mampu didik anak diarong...betul tak pe cakap aku ni boys?? so, gurl yang still single or bru je jadi single disebabkan korang ni banyak pantang larang macam tak ley pegang tangan la, tak ley berdua2an and etc. dan pakwe u olls pilih awek yang lebih so-sial, korang jangan pulak berubah jadi sosial disebabkan nak tackle balek pakwe korang tu...sebab cayo la cakap den one day bile tibe masanya dia akan datang balik cari korang and lamar korang jadi isteri diaorang(kalau tak dia pun pasti ada lelaki len yg berderet datang pinang)... sebab perempuan baik adala pilihan lelaki untuk dijadikan isteri.. it's ok kalau u olls single sekarang dari u olls jadi perempuan yang boleh disentuh ramai lelaki tapi tak da yang nak kawin dengan u olls.. dan kekalkan la pantang larang korang sebelum kawin tu biar kan orang nak u olls ni kolot ke pe ke..biarkan aje bikos pantang larang u olls ni la akan membuatkan hubby u olls sangat sepesial.. and kepada gurl yang agak sosial korang pikirla kalau korang kawin dengan lelaki yang sentuh korang ni boleh tahan lagi, kalau tak? korang tak malu ke dan tak kesian ke kat hubby u olls sebab bukan dia lelaki pertama yang sentuh u olls...ye..aku tidak nafikan kalau 'bad gurl' memang jadi pilhan lelaki2 untuk dijadikan awek and untuk enjoy2 tapi adakah korang masih didambakan oleh lelaki untuk dijadikan isteri kalau still kekalkan kan 'bad gurl' korang tuh ????


aku pun bukan la baik sangat nak nasihatkan orang lebih2..aku cuma bgi pendapat dan menasihati diri sendiri jugak..aku tau korang mesti cakap aku bajet bagus kan.tapi ada aku kisah ni kan blog aku..huu..aku cuma kongsi pe yang aku rasa baik dan betul..aku tak paksa korang jadi pe yang aku cakap..korang kan dah besar pandai2 la korang pikir sendiri samada nak jadi perempuan untuk dinikahi atau sekadar untuk enjoy2 sahaja..........














p/s:renung-renungkan selamat beramal...hihi....







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...