Thursday, March 31, 2011

ini bukan milikku...

assalamualaikum...kalau korang bace tajuk ni pikir mesti aku gaduh dengan pakwe aku ke pe ke kan... apa? korang tak pikir macam tu?? cet...baru nak bikin gempak...spoil la..huuhuu...nak tau apa yang bukan milik aku? baca entry ni sampai habis k...(tak nak bace pun tak pe...huuu)

bile malam menjelma.....huuuuuu
tersebut lah kisah..pada zaman dahulu kala..terdapat seekor unta dipadang pasir...akan tetapi aku bukan nak citer pasal unta tu..haha...ye2..aku tau aku merepek... ok cter sebenarnya adalah...jeng-jeng...
aku kan sejak aku umur darjah 6 aku selalu kene tindih time tido...aku selalu kene tindih bile aku tido lambat dari biasa......
so, malam tadi aku tak ley tido sampai pukul 5pagi baru aku boleh tido.....then..sekian lama aku dah tak kene tindih tetibe malam tadi aku kene tindih la...benda tu peluk aku dari belakang...agak kuat sampai aku tak ley gerak..ye la nama pun kene tindih mana boleh gerak...macam bese la setiap kali kene tindih aku mesti baca surah2 yg terlintas kat otak aku.....tetengah aku sedang berusaha baca surah alfatiha..tetibe aku macam tak ley baca...aku cuba agi...tapi yg kuar doa makan bukan al-fatiha....jangan ketawa..aku tau bunyi macam lawak je kan...ada ke doa makan yg aku terkuar...tapi ni citer betul ni....
kali ni aku cuba agi...time aku tetengah aku baca tu 'dy' ckap kat aku...
"ini bukan milik kau..kau hanya menumpang saja..."
lepas dy habis cakap aku pun berjaya baca al-fatiha aku..then lepas aku habis baca al-fatiha, benda tu pun pergi.....
aku pun duk terpikir..apa yang bukan milik aku?? aku menumpang??? memang la dunia ni bukan milik kite semua ni milik allah...tapi...pe maksud sebenarnye...bukan milikku??...huh....


seram lak..wat entry mcm ni mlm2...huu

p/s: sebelum tido amek air sembahyang..baca doa dulu...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...